آژانس خبری فانوس شمال

4

مفهوم کارآفرینی و نوآوری و اهمیت توسعه محصول جدید

  • کد خبر : 12403
  • 12 آبان 1401 - 23:16
مفهوم کارآفرینی و نوآوری و اهمیت توسعه محصول جدید
با ایجاد جامعه پویا در حوزه کارآفرینی به خصوص کارآفرینی بانوان، جذب سرمایه گذار و ایجاد موسسات در جهت راهنمایی صفر تا صد میتوان امید و انگیزه ای برای تداوم راه کارآفرینی و کارآفرینان عزیز باشد.

فردین کاظم زاده: مدرس سیستم‌های مدیریت کیفیت و مولف کتاب‌های کارآفرینی و مدیریت

با استناد به کتاب کارآفرینی و توسعه محصول جدید بنده میتوانم خدمتتان عارض شوم که از نظر بنده نوآوری عامل مهم در

رشد شرکت ها می باشد. عملکرد بهتر کسب و کارها به اقدامات بهتر در حوزه نوآوری مرتبط است. شرکت هایی که از نوآوری

برای متمایز کردن محصولات خود استفاده می کنند، نسبت به رقبای خود موفق تر هستند. درصد بالایی از فروش شرکت های با رشد بالا از طریق ارائه محصولات جدید و نوآور می باشد.احتمال رکود در کسب و کارهای نوآور کمتر است.

مفهوم نوآوری از نظر شومپیتر معرفی محصولات جدید، روش های جدید تولید، منابع جدید تامین، راه های جدید حمل و نقل،

بازارهای جدید و شکل های جدید از سازمان صنعتی است.

متداول ترین نوآوری در محصول، نوآوری محصول رادیکال و نوآوری محصول افزایشی است.

نوآوری رادیکال تآثیر زیادی بر بازار دارد که باعث می شود محصولات موجود منسوخ یا غیر قابل استفاده شود و حتی میتواند

منجر به تهدید یا نابودی بازار فعلی شود و همچنین می تواند منجر به ایجاد صنایع جدید شود.

توسعه محصول افزایشی اشاره به تغییرات کمی در محصول یا فناوری دارد. بیشتر نوآوری ها از نوع نوآوری افزایشی هستند و

این نوع نوآوری منبع مهم رشد و بهره وری است. نوآوری افزایشی نیرو و منابع کمتری را مصرف می کند و به طور کلی 

نسبت به نوآوری رادیکال موفق تر است. از طرفی نوآوری افزایشی تاثیر کمی بر رشد دارد.

بعضی شرکت های تولیدی کاملا بر نوآوری افزایشی متکی هستند و از ابزار هایی مانند مدیریت کیفیت جامع، تولید ناب و

بهبود مستمربرای ایجاد تغییرات زیادی در سازمان استفاده می کنند. شرکت های نوآور عموما تعداد کمی نوآوری رادیکال و بیشتر

نوآوری افزایشی دارند.

کارآفرینی را کشف فرصت، ارزیابی و بهره برداری از فرصت برای معرفی محصولات و خدمات جدید می توان تعریف کرد.

تعریف تئوریک از کارآفرین به قرن هجدهم بر می گردد، زمانی که پایه و اساس مطالعات امروز به آن دوره باز میگردد.

کانتیلون به عنوان پیشگام در این حوزه کارآفرین را کسی می داند که ریسک را بر عهده می گیرد و در پی کسب سود است.

در کل کارآفرینی مبتنی بر تئوری نوآوری (کشف فرصت و خلاقیت) و تئوری تحمل ریسک درکنار آن قدرت تصمیم گیری

 ومهارت های مدیریتی است.

کارآفرینان افرادی با توانایی انجام بهتر وظایف خاص و تصمیمات بهتر در مواجهه با عدم اطمینان ها هستند.

اهمیت توسعه محصول جدید: محصولات جدید خواه شکلی از کاربرد های جدید یا نوآوری های جدید را به خود بگیرند

یا به طور کلی شکلی از کالاهای جدید را به خود بگیرند اجزا اصلی موفقیت کسب و کار هستند.

هر فردی که در صنعت کار کرده می داند که محصولات جدید برای ادامه حیات و دوام صنعت ضروری هستند.

به نظر بنده شرکت باید به یادگیری ( تحقیق) ادامه دهد و در صنعت خود تفاوت ایجاد کند.

کسب کار درمیان رشد جدید ادامه حیات میابد نه از طریق تکرار گذشته.

افزایش جمعیت و متنوع شدن نیازها نیز از جمله عواملی است که سازمان ها را به دستیابی به محصول و کالایی

جدیدتر ترغیب می کند. توسعه محصول جدید منجر به پاسخ به نیاز مشتریان، تطابق با شرایط بازار و تغییرات

محیطی، افزایش سود، رضایت مشتریان و مقابله با سیاست های رقبا می شود.

در نهایت با موضوع اندیشه پردازی و ایجاد ایده با استفاده از تکنیک های توفان مغزی یا یک گروه متمرکز در جهت

ارائه ایده ها و راه کارهای نوآورانه و توسعه محصول می توان قدم بلندی برداشت.

 

نقش مشاغل خانگی و بانوان کارآفرین در صنعت و چگونگی حمایت و بستر سازی جهت فعالیت بیشترآنها؟

یکی از اساسی ترین موضوعات در حوزه کارآفرینی، پرداختن به مشاغل خانگی است که بیشتر افراد فعال

در آن بانوان خانه دار می باشند. حذف بسیاری از هزینه های سنگین همچون خرید و یا اجاره بهای فضای کار ،

هزینه ایاب و ذهاب و دیگر هزینه های مشاغل خارج از خانه سبب می شود تا مشاغل خانگی در صورت توجه سریعا به

نتیجه برسد. حدود ۳۰٪ از کارآفرینان کشور هایبا بستر اقتصادی مناسب را بانوان تشکیل می دهند. این آمار نشان دهنده

نقش زنان در کارآفرینی کشورهای مختلف و توسعه یافته است و به نظر بنده در ایران موضوع کارآفرینی به شکل

کاربردی و درآمد زا جایگاه واقعی خودش را پیدا نکرده است.

می بایست یک طرح سیستماتیک با برنامه ریزی درست به صورت موسسات خصوصی و یا دولتی با در خدمت گرفتن

افراد متخصص و زبده بستر سازی لازم را شکل دهد تا با نهادینه کردن و فرهنگ سازی موضوع مذکور در جامعه، سیستم

کارآفرین ساز و تربیت افراد کارآفرین را بنا نهند. برای شکل گیری فرهنگ می بایست از پایه و از مقاطع پایین تحصیلی

با شکل دهی پلتفرم های آموزشی و ایجاد محیط و بستر مناسب کوشید تا افراد پرورش یافته و آگاه از شرایط جامعه،

کسب و کارها، بازار داخلی و بین المللی، امور بازاریابی و عرضه کالا وارد عرصه کسب و کار و کارآفرینی شود.

در نهایت با ایجاد جامعه پویا در حوزه کارآفرینی به خصوص کارآفرینی بانوان، جذب سرمایه گذار و ایجاد موسسات در جهت

راهنمایی صفر تا صد میتوان امید و انگیزه ای برای تداوم راه کارآفرینی و کارآفرینان عزیز باشد.

لینک کوتاه : https://fanospress.ir/?p=12403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.