آژانس خبری فانوس شمال

تاریخ : یکشنبه, ۲۳ خرداد , ۱۴۰۰ 4 ذو القعدة 1442 Sunday, 13 June , 2021
5

مدیریت شادی در دوران کرونایی با توصیه‌های دکتر گلنوش صفاریه

  • کد خبر : 3731
  • 02 اسفند 1399 - 14:25
مدیریت شادی در دوران کرونایی با توصیه‌های دکتر گلنوش صفاریه

با توجه به اپيدمي بيماري كرونا و محبوس شدن افراد در خانه ها و كم شدن روابط اجتماعي به نظر می‌رسد كه شيوع اضطراب و افسردگي در جوامع رو به رشد است. خيلي از هموطنان داغدار از دست دادن عزيزانشان هستند و عده اي ديگر در رعب و وحشت اينكه نكند كه نفر بعدي عزيز […]

با توجه به اپيدمي بيماري كرونا و محبوس شدن افراد در خانه ها و كم شدن روابط اجتماعي به نظر می‌رسد كه شيوع اضطراب و افسردگي در جوامع رو به رشد است.
خيلي از هموطنان داغدار از دست دادن عزيزانشان هستند و عده اي ديگر در رعب و وحشت اينكه نكند كه نفر بعدي عزيز من باشد…
خيلي از مراجعيني كه دچار اختلال وسواس بوده اند ، بيماريشان عود كرده و اين روزها كمتر لبخندي بر روي لبان مردم عزيزمان مشاهده می‌کنیم.
بنابراين لازم ديدم راهكارهايي براي كنار آمدن با اين بيماري و راهكارهايي براي مديريت شادي ارائه نمايم.
قدم اول براي آسان كنار آمدن با اين بيماري پذيرش آن است ، ما بايد بدانيم كه اين بيماري زندگي را براي ما به شدت سخت كرده و همچنين ما را با خطرات زيادي روبرو كرده است.
حال كه راهي براي خوشي در بيرون از خانه نداريم بايد خوشي ها را در درون خودمان ايجاد كنيم.
بدین گونه که بايد ذهن زيبا داشته باشيم ، بايد بتوانيم از فاجعه سازي هاي ذهني خود را بشناسيم و از آن فاصله بگيريم.
گاهي ذهن ما طبق عادت به آينده پرواز ميكند و گاهي به گذشته برميگردد و مدام آن را مرور ميكند اين در حاليست كه ذهن ما بايد در زمان حال باشد.
تمرين كنيد در زمان حال باشيد ، گاهي يك تنفس عميق و توجه كردن به دم و بازدم ميتواند ما را به زمان حال بازگردانده و پرواز افكار را متوقف كند.
به اين موضوع دقت كنيد كه زندگي طيفي از افكار و احساسات خوشايند و ناخوشايند است . براي مثال يك در يك رابطه صميمي طولاني مدت اگرچه احساساتي فوق العاده مانند عشق و لذت تجربه ميكنيد به ناگزير احساس نا اميدي و ناراحتي را نيز تجربه خواهيد كرد.
بنابراين بايد براي احساسات ناخوشايند هم آماده باشيد.
ورزش و تحرك بدني چه در هواي آزاد بصورت دسته جمعي و چه بصورت انفرادي ميتواند بسيار كمك كننده باشد و از كرختي و افكار منفي ما بكاهد.
تماس تصويري يا ديدن اقوام در فضاهاي باز ميتواند از انزوايي كه در اين دوران گريبان گير ما بوده بكاهد.
نكته ى بسيار مهمي كه گريبان گير افراد ميشود ، كنترل كردن بيش از حد است . در رعايت كردن پروتكل ها اعتدال را بكار ببنديد. مراجعي داشتم كه دستش را مدام ميشست و شك ميكرد و دوباره و دوباره اين كار را تكرار می‌نمود.
مراقب باشيد كه در دام شك و ترديد نيفتيد و اضطراب بر شما غالب نشود.
نكته ديگر اينكه رفتن به جاههايي كه ريسك بالايي براي ابتلا دارند را كاهش دهيد.
كتاب بخوانيد، ورزش كنيد و مثبت بينديشيد .
ما به دو صورت ميتوانيم با اين اپيدمي مواجه شويم :
تحمل اپيدمي با استرس زياد ، تحمل اپيدمي با پذيرش و آرامش بيشتر.
انتخاب با شماست

لینک کوتاه : https://fanospress.ir/?p=3731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 4
  1. مرسی خانم دکتر عزیز که به ما راهکارهای خوب در دوران کرونا دادید. خیلی مثمرثمر بود برای من

  2. خیلی مطلب آموزنده بود بسیار ممنون دکتر جان

  3. عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود.مرسییییییییییییییییییییییییییییی

  4. مرسی ازتون واقعا. مطلب بی نظیر بود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.